X

Holdméret és mezők

Nagyobb csaták után megvan az esélye annak, hogy a keletkezett törmelékmező egy holddá álljon össze. A bolygókhoz hasonlóan a holdakra is épületeket és védelmet építeni, flottákat és nyersanyagot telepíteni. Az alábbiakban megpróbálom részletezni a lehető legtöbb holddal kapcsolatos információt, amit tudni érdemes. Főleg új játékosok körében számtalanszor felmerül a kérdés:

Hogyan legyen holdam?

Minden csata után törmelékmezők alakulnak ki az elpusztult hajók darabjaiból. Ennek mérete függ az elpusztult hajók típusától, mennyiségétől, és a szerverbeállítástól, ami megadja, hogy a hajók összköltségének hány százaléka kerül a törmelékmezőbe. Minél nagyobb ez a törmelékmező, annál nagyobb eséllyel áll össze holddá. Alapesetben a maximális holdesély 20%, ami a holdnapok eventkor 40%-ra emelkedik. Pontosan 100.000 egység törmelék 1% holdesélyt ad, ami azt jelenti, hogy a maximális 20%-hoz 2.000.000, míg eventkor a 40%-hoz 4.000.000 egységnyi törmelék szükséges. A holdesélyt ezzel az egyszerű kalkulátorral tudod kiszámolni.

Holdat tehát egy bolygót ért támadással lehet szerezni, ezt hívják holdlövésnek. A bolygót ért támadás pedig kétféle módon lehetséges: vagy megtámad egy másik játékos, vagy pedig felbéreled a MOONS céget, hogy támadjon meg könnyű harcosokkal. Én mindenképp azt javaslom, hogy egy másik játékossal csináljátok meg, ugyanis a MOONS sötét anyagba kerül és még a veszteségeket is ki kell fizetned. Ha találtál egy kedves játékost aki segít, akkor meg kell adod neki a célbolygód koordinátáit. Ügyelj arra, hogy a célbolygódon legyen megfelelő mennyiségű védelem az érkező flotta ellen. A legkézenfekvőbb kémszondákkal végezni a küldetést, mivel gyorsak, sok van belőlük és aránylag kis védelemmel is el lehet őket pusztítani. Az elpusztult hajók építési költségét visszaküldheted a kedves társadnak, de akár kölcsönös holdpróbát csinálhattok, így mindkettőtök boldogan fog lefeküdni aludni - már ha sikerül a hp :)

Mi építhető a holdra?

Habár a holdaknak is van átmérőjük, a beépíthető terület ettől teljesen független. Minden hold 1 holdmezővel kezd, melyre holdbázison kívül mást nem érdemes építeni, mivel azonnal elfogyna a beépíthető terület. A holdbázis a terraformerhez hasonlóan élhető területet biztosít, mégpedig szintenként 3 új épületnek. Holdbázison kívül még kölönféle holdmező elemekkel lehet a beépíthető területet növelni, amit eventeken szerezhetsz, vagy sötét anyagért vásárolhatsz.

Robotgyár

A Robotgyár lerövidíti az épületek építéséhez szükséges időt. Érdemes ezzel folytatni az építkezést az első holdbázis után. Ha gyorsan szeretnél építkezni, akkor azt is bejátszhatod, hogy az üres holdra aktiválsz egy holmező elemet, majd beépíted robotgyárral. Az utolsó helyre mehet a holdbázis, ami immár sokkal gyorsabban meg fog épülni, köszönhetően a robotgyárakaknak.

Hajógyár

A Hajógyár a holdak védelmének kiépítésére szolgál. Mivel nanit gyárat nem lehet holdra építeni, ezért a védelem építése rendkívül lassú folyamat. Éppen ezért hajók építésére egyáltalán nem ajánlott, csakis védelmi eszközökre. A védelem holdaknál azért is nagyon fontos, mert megnehezíti az ellenségnek a holdrombolást.

Rakéták működése

Rakéta siló holdon nem építhető, a bolygón lévő antiballisztikus rakéták elfogják a Holdra kilőtt ballisztikus rakétákat is.

Raktárak

Az erőforrás-tárolóknak sok értelme nincsen, mégis tudok mondani egy kényelmi funkciót, amit lehetővé tesznek: amennyiben ugrókapu ugrás után nincs deutérium a célbolygón, 500 sötét anyagért tudsz vásárolni annyi deutériumot, hogy a flottád a bolygóra tudd küldeni (törmelék kereskedőt is használhatsz, az ingyen van). Így nem kell flottát építened a bolygón, hogy azt deuval megpakolva elküldd a holdra. Ezért talán érdemes lehet pár szintet húzni rajtuk, de ne feledd: foglalják a drága helyet!!!

Phalanx

A Phalanx az egyik fő oka annak, hogy holdat szerezz. Ez egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi, hogy a környező bolygókat pásztázd a bolygóra érkező vagy onnan induló flottatevékenység után kutatva. Az érkező flották elé be tudsz állni támadással, így minimálisra csökkented az ellenfél esélyeit a védekezésre. További phalanxos stratégiákat találhatsz az oldalon:

Ugrókapu

0
Ugrókapu szintje Töltési idő
160
253
347
441
536
631
727
823
919
1017
1114
1213
1311
1410
1510

Az ugrókapukon keresztül hatalmas flották képesek időveszteség nélkül "teleportálni" egy másik ugrókapuval rendelkező holdra. Minél nagyobb az ugrókapu szintje, annál kevesebbet kell várni a következő ugrással. Régebben a töltési időt max. 10 percig lehetett csökkenteni, ami egy x7 vagy x8 szervernél már első szinten kimaxolta a maximális töltésidőt. Ezt a hibát úgy orvosolták, hogy a 10 perces korlátot kiszedték, de a töltésidő a 9. szint után nem csökken tovább. A várakozási időket az alábbi tábla mutatja, további sorokért kattints ide. Mivel az ugrókapu fizikailag a hold körül kering, ezért a fejlesztése nem foglalja a helyet a többi épület elől. Nyersanyag nem szállítható az ugrókapuval.

Flottamentés

Elérkeztünk a hold talán legfontosabb funkciójához, a flottamentéshez. Amikor egy bolygóról fs-elünk, akkor phalanx-szal flottánk könnyedén bemérhető. Ezt mi nyilván nem akarjuk, és erre a kínálja a legjobb megoldást a hold. A lehető legbiztonságosabb megoldás mindig az, ha legalább két holdad van, és a flottát az egyik holdról a másikra, telepítéssel küldöd el. Ha csak egy holdad van, akkor két lehetséges, de nem teljesen biztos módszer közül választhatsz: az egyik, hogy telepítéssel küldöd a flottát valamelyik bolygóra, a másik pedig, hogy nem telepítéssel, hanem egy másik küldetéssel indulsz fs-re (pl. kémkedés, expedíció, vagy törmelékgyűjtés).

Az oldalsó linkre kattintva részletesebben olvashatsz a flottamentés jelentőségéről és a különböző taktikákról.


Holdrombolás

A holdrombolás egy olyan speciális küldetés, melyet halálcsillagokat tartalmazó flottával tudsz végrehajtani. Egy picit sötétebb vörös színnel jelenik meg a flottamozgásban, így az könnyen észrevehető. A küldetés során a halálcsillagok graviton fegyvereiket használva megkísérlik elpusztítani a holdat, valamint annak minden épületét. Amikor a flotta csapódik, először egy normál csata zajlik le a holdat romboló flotta és a holdon állomásozó védekező flotta között. A holdrombolás csak abban az esetben veszi kezdetét, ha a csatát a támadó flotta nyeri, vagyis döntetlen vagy vesztes csata esetén nem történik holdrombolás. A küldetés sikere nagyban függ a csata után a támadó flottában maradt halálcsillagok számától, és a hold átmérőjétől. Összesen négy különböző kimenetel lehet:

  • A holdrombolás sikeres és a halálcsillagok túlélik
  • A holdrombolás sikeres, de a halálcsillagok elpusztulnak
  • A holdrombolás nem sikerül, de a halálcsillagok túlélik
  • A holdrombolás nem sikerül, és a halálcsillagok elpusztulnak

Amikor más hajók is vannak a támadó flottában, és a halálcsillagok elpusztulnak, akkor az magával viszi az egész támadó flottát! Törmelékmező ilyenkor nem keletkezik.


Holdrombolás kalkulátor

Üzenet küldése