X

Holdméret és mezők

Nagyobb csaták után megvan az esélye annak, hogy a keletkezett törmelékmező egy holddá álljon össze. A bolygókhoz hasonlóan a holdakra is épületeket és védelmet építeni, flottákat és nyersanyagot telepíteni. Az alábbiakban megpróbálom részletezni a lehető legtöbb holddal kapcsolatos információt, amit tudni érdemes. Főleg új játékosok körében számtalanszor felmerül a kérdés:

Hogyan legyen holdam?

Minden csata után törmelékmezők alakulnak ki az elpusztult hajók darabjaiból. Ennek mérete függ az elpusztult hajók típusától, mennyiségétől, és a szerverbeállítástól, ami megadja, hogy a hajók összköltségének hány százaléka kerül a törmelékmezőbe. Minél nagyobb ez a törmelékmező, annál nagyobb eséllyel áll össze holddá. Alapesetben a maximális holdesély 20%, ami a holdnapok eventkor 40%-ra emelkedik. Pontosan 100.000 egység törmelék 1% holdesélyt ad, ami azt jelenti, hogy a maximális 20%-hoz 2.000.000, míg eventkor a 40%-hoz 4.000.000 egységnyi törmelék szükséges. A holdesélyt ezzel az egyszerű kalkulátorral tudod kiszámolni: [VALAMI KALKULÁTORT RITTYENTENI IDE]

Holdat tehát egy bolygót ért támadással lehet szerezni, ezt hívják holdlövésnek. A bolygót ért támadás pedig kétféle módon lehetséges: vagy megtámad egy másik játékos, vagy pedig felbéreled a MOONS céget, hogy támadjon meg könnyű harcosokkal. Én mindenképp azt javaslom, hogy egy másik játékossal csináljátok meg, ugyanis a MOONS sötét anyagba kerül és még a veszteségeket is ki kell fizetned. Ha találtál egy kedves játékost aki segít, akkor meg kell adod neki a célbolygód koordinátáit. Ügyelj arra, hogy a célbolygódon legyen megfelelő mennyiségű védelem az érkező flotta ellen. A legkézenfekvőbb kémszondákkal végezni a küldetést, mivel gyorsak, sok van belőlük és aránylag kis védelemmel is el lehet őket pusztítani. Az elpusztult hajók építési költségét visszaküldheted a kedves társadnak, de akár kölcsönös holdpróbát csinálhattok, így mindkettőtök boldogan fog lefeküdni aludni - már ha sikerül a hp :)

Mi építhető a holdra?

Habár a holdaknak is van átmérőjük, a beépíthető terület ettől teljesen független. Minden hold 1 holdmezővel kezd, melyre holdbázison kívül mást nem érdemes építeni, mivel azonnal elfogyna a beépíthető terület. A holdbázis a terraformerhez hasonlóan élhető területet biztosít, mégpedig szintenként 3 új épületnek. Holdbázison kívül még kölönféle holdmező elemekkel lehet a beépíthető területet növelni, amit eventeken szerezhetsz, vagy sötét anyagért vásárolhatsz.
A Robotgyár lerövidíti az épületek építéséhez szükséges időt. Érdemes ezzel folytatni az építkezést az első holdbázis után. Ha gyorsan szeretnél építkezni, akkor azt is bejátszhatod, hogy az üres holdra aktiválsz egy holmező elemet, majd beépíted robotgyárral. Az utolsó helyre mehet a holdbázis, ami immár sokkal gyorsabban meg fog épülni, köszönhetően a robotgyéáraknak.
A Hajógyár a holdak védelmének kiépítésére szolgál. Mivel nanit gyárat nem lehet holdra építeni, ezért a védelem építése rendkívül lassú folyamat. Éppen ezért hajók építésére egyáltalán nem ajánlott, csakis védelmi eszközökre. A védelem holdaknál azért is nagyon fontos, mert megnehezíti az ellenségnek a holdrombolást.
Rakéta siló holdon nem építhető, a bolygón lévő antiballisztikus rakéták elfogják a Holdra kilőtt ballisztikus rakétákat is.
Az erőforrás-tárolóknak sok értelme nincsen, mégis tudok mondani egy kényelmi funkciót, amit lehetővé tesznek: amennyiben ugrókapu ugrás után nincs deutérium a célbolygón, 500 sötét anyagért tudsz vásárolni annyi deutériumot, hogy a flottád a bolygóra tudd küldeni (törmelék kereskedőt is használhatsz, az ingyen van). Így nem kell flottát építened a bolygón, hogy azt deuval megpakolva elküldd a holdra. Ezért talán érdemes lehet pár szintet húzni rajtuk, de ne feledd: foglalják a drága helyet!!!
A Phalanx az egyik fő oka annak, hogy holdat szerezz. Ez egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi, hogy a környező bolygókat pásztázd a bolygóra érkező vagy onnan induló flottatevékenység után kutatva. Az érkező flották elé be tudsz állni támadással, így minimálisra csökkented az ellenfél esélyeit a védekezésre. További phalanxos stratégiákat találhatsz az oldalon: [LINKET IDE AAAAA]
Az ugrókapukon keresztül hatalmas flották képesek időveszteség nélkül "teleportálni" egy másik ugrókapuval rendelkező holdra. Minél nagyobb az ugrókapu szintje, annál kevesebbet kell várni a következő ugrással. Nyersanyag nem szállítható az ugrókapuval.

Fleetsave

Elérkeztünk a hold talán legfontosabb funkciójához, a flottamentéshez. Amikor egy bolygóról fs-elünk, akkor phalanx-szal flottánk könnyedén bemérhető. Ezt mi nyilván nem akarjuk, és erre a kínálja a legjobb megoldást a hold. FOLYT KÖV......

Ha aktív flottajátékos vagy, vagy arra törekszel, hogy azzá válj, akkor érdemes a Phalanx mielőbbi beindításán gondolkodnod. Ha óvatosabb játékos vagy, akkor érdemes lehet némi védekezést is beszerezned a Holdon. A legtöbb játékos általában értelmetlennek tartja a holdon való védekezést, mivel nagyon könnyű flottamentést/mentést végezni egy holdon, mivel a holdakat nem tudja beolvasni egy másik Phalanx. A védekezés hasznos lehet, hogy megakadályozd a holdad pusztulását egy Holdpusztító küldetésben, ami különösen gyakori a gyors univerzumokban. Ebben az esetben legalább annyi védekezéssel kell rendelkezned, hogy egyetlen RIP-pel döntetlent érj el.

Először mindenképpen építsd meg a Holdbázist, és sose fogyj ki a helyekből, mert valamit le kell bontanod, hogy több helyet szerezz

Hold elhagyása

Talán van egy kis holdad egy bolygón, de szeretnél egy nagyobbat, hogy a RIP-ek ne pusztíthassák el olyan könnyen. Ebben az esetben elhagyhatod a holdat, mint egy kolóniát. Válts a holdra a legördülő menü segítségével, és kattints a következő linkre: "Hold" Hold a [X:XXX:XX] pályán, ahol a "Hold" a holdad neve. Ott elhagyhatod.

Miután elhagytad, még 1-2 napig látható lesz a galaxisban, de ez idő alatt az űr birtokolja. A Holdra irányuló küldetések továbbra is folytatódnak, és nem kerülnek automatikusan visszahívásra. A hold piros szegéllyel jelenik meg, ha elhagyták.

Hogyan használhatom a holdamat?

Mi az a Szenzor Falanx, és hogyan működik?

Az érzékelő falanx lehetővé teszi, hogy bejárj bármelyik bolygót a hatótávolságon belül (a hatótávolság [(a falanx szintje)² - 1] naprendszer). Ez azt jelenti, hogy a 2. szint lefedi a rendszeredet, a 3-ast balra és a 3-ast jobbra. Amikor beolvassz egy bolygót, egy felugró ablakban megjelenik az összes oda és onnan érkező flotta, hasonlóan a játékos áttekintő képernyőjéhez, megadva a pontos érkezési időket és a flotta összetételét. Ennek az az előnye, hogy a játékos beolvashatja a bolygódat, láthatja a flottáját egy küldetés alatt, és meghatározhatja, hogy a flottája 2 másodperccel később érkezzen meg a bolygódra, ez azt jelenti, hogy biztosan el fogja pusztítani azt. Ezért létfontosságú elkerülni a phalanx hatótávolságát. Minden szenzoros phalanxszal végzett beolvasás 5000 deutériumba kerül.

Mit lát a phalanx?

Ha a kiindulási bolygót vagy a célbolygót szkenneled:
- Támadó küldetésben lévő flották (ACS is)
- Szállító küldetésben lévő flották
- Kémkedési küldetésben lévő flották
- Várakozó küldetésben lévő flották (ACS)

Ha a kiindulási bolygót szkenneled:

- Aratásban lévő flották
- Hold felé tartó flották, kivéve a bevetést
- Minden küldetésből visszahívott flották, kivéve a bevetést
- Holdpusztító küldetésben lévő flották
- Kolonizációs küldetésben lévő flották
- Küldetésből visszatérő flották

Ha a célbolygót szkenneled:

- Bevetésben lévő flották
- A bejövő küldetések és a bolygóra visszatérő küldetések is láthatók (kivéve a visszahívott bevetést)

Mit nem lát a phalanx?

Ha a kiindulási bolygót szkenneled:
- Bevetésben lévő flották
- Bevetési küldetésből visszahívott flották

Ha a célbolygót szkenneled:

- Bevetési küldetésből visszahívott flották
- Bejövő bevetésben lévő flották

Különleges megjegyzés: a kiindulási bolygó szkennelésekor csak a visszatérési időt látod. Ha a célbolygót szkenneled, csak az érkezési időt látod.
A holdat vagy a törmelékmezőt nem tudod falangálni!

Néhány dolog, amire figyelni kell a falanx használatakor:

- nyomd meg a falanxot többször a támadás megindítása előtt
- Amikor megpróbálod időzíteni a támadásodat, gondosan válaszd meg az időt. 2-3 másodperces késés is lehetséges
- Amikor egy telepítési küldetést visszahívnak, az eltűnik a falanxodból
- Az (i I) [= űr] tulajdonában lévő bolygók falanxolhatók
- Amikor a célbolygót falanxolod, látod a flotta megérkezéséig hátralévő időt
- Amikor a kiindulóbolygót falanxolod, látod a flotta visszatéréséig hátralévő időt, de nem azt, hogy mikor érkezik meg a célponthoz - ebben az esetben a teljes repülési idő jelenik meg!

Mik azok az ugrókapuk és mit csinálnak?

Az ugrókapuk drága épületek, amelyeket holdakra lehet építeni. Legalább KÉT ugrókapura (és így KÉT holdra) van szükség ahhoz, hogy működjenek. 60 percenként egyszer (egy standard 1x univerzumban 30 perc egy 2x, 15 perc egy 4x és így tovább) egy tetszőleges számú hajóból álló flottát küldhetsz a két ugrókapu között TELJESEN ingyenesen. Az ugrókapu utazása azonnali. Csak két olyan ugrókapu között küldhetsz flottát, amelyek a TE tulajdonodban vannak.

Az 5.6.2-es verzió óta lehetőség van az ugrókapu fejlesztésére, ezért a lehűlési idő csökken a meglévő fejlesztések számától függően.