StarEmpireX - Az OGame Tudásbázis
X
Hold

Holdméret és mezők

Először is, nincs mezőkorlát egy holdra vonatkozóan. A holdméretek nem teljesen véletlenszerűek. Valóban befolyásolja őket a százalékos arány. Minél magasabb a százalékos arány, annál nagyobb az esélye egy nagy holdnak. Lehetséges egy 4000 km-es holdat 19%-on vagy egy 8000 km-es holdat építeni 1%-on, de ez nagyon-nagyon valószínűtlen. Egy sikeres 20%-os esély (1667 könnyű vadászgép) MINDIG legalább 8000 km-es holdat eredményez. Harconként 20% esélyed lehet, vagy megvásárolhatod a HOLDAK prémium funkciót.

A holdak egy szabad mezővel kezdődnek, ez azt jelenti, hogy először egy holdbázist kell építeni, amikor ez elkészült, további 3 mezőt kapsz (1/4-ed felhasználásával). Ha tisztességesen szeretnél bővíteni, akkor ezek közül a mezők közül egyet le kell foglalnod a következő holdbázis számára, így 2 szabad mező marad.

Mit építhetek egy holdra?

- A Holdbázisok azok az épületek, amelyek helyet biztosítanak más épületeknek.
- A Robotikagyár lerövidíti a létesítmények és általánosságban az épületek építéséhez szükséges időt.
- A Hajógyár a holdak védelmének kiépítésére szolgál. Fontos megjegyezni, hogy bolygóközi rakétákat lehet kilőni a holdakra. A bolygón lévő antiballisztikus rakéták elfogják a Holdra kilőtt IPM-eket.
- Az erőforrás-tárolás meglehetősen értelmetlen ennek az építéséhez, mivel nincs haszna. A tárolás azon a bolygón hasznos, ahol termelést szeretnél (ha a tároló túl kicsi, a termelés leáll).
- A Szövetségi Raktár csak akkor hasznos, ha ACS-s univerzummal játszol.
- A Phalanx a fő oka annak, hogy holdat építs. Egy eszköz, amely lehetővé teszi, hogy a környező bolygókat pásztázd a bolygóra érkező vagy onnan induló flottatevékenység után kutatva. Flotta konzisztenciát biztosít az érkezési idő és a származási hely tekintetében.
- Az ugrókapuk lehetővé teszik, hogy a flottádat ingyenesen áthelyezd bármelyik másik, zárt holdadra. Fontos megjegyezni, hogy csak hajók (és nem erőforrások) lehetnek kapuzhatók.

Milyen sorrendben építsem meg a dolgokat?

Ez mind a személyes ízléstől függ. Vannak, akik azt javasolják, hogy csak Holdbázisokat és Robotikai Gyárakat építs, amíg mindkettőn el nem éred a 10. szintet, majd utána építs egy 6. vagy magasabb szintű Phalanxot, és egy Ugrókaput.

Ha aktív flottajátékos vagy, vagy arra törekszel, hogy azzá válj, akkor érdemes a Phalanx mielőbbi beindításán gondolkodnod. Ha óvatosabb játékos vagy, akkor érdemes lehet némi védekezést is beszerezned a Holdon. A legtöbb játékos általában értelmetlennek tartja a holdon való védekezést, mivel nagyon könnyű flottamentést/mentést végezni egy holdon, mivel a holdakat nem tudja beolvasni egy másik Phalanx. A védekezés hasznos lehet, hogy megakadályozd a holdad pusztulását egy Holdpusztító küldetésben, ami különösen gyakori a gyors univerzumokban. Ebben az esetben legalább annyi védekezéssel kell rendelkezned, hogy egyetlen RIP-pel döntetlent érj el.

Először mindenképpen építsd meg a Holdbázist, és sose fogyj ki a helyekből, mert valamit le kell bontanod, hogy több helyet szerezz

Hold elhagyása

Talán van egy kis holdad egy bolygón, de szeretnél egy nagyobbat, hogy a RIP-ek ne pusztíthassák el olyan könnyen. Ebben az esetben elhagyhatod a holdat, mint egy kolóniát. Válts a holdra a legördülő menü segítségével, és kattints a következő linkre: "Hold" Hold a [X:XXX:XX] pályán, ahol a "Hold" a holdad neve. Ott elhagyhatod.

Miután elhagytad, még 1-2 napig látható lesz a galaxisban, de ez idő alatt az űr birtokolja. A Holdra irányuló küldetések továbbra is folytatódnak, és nem kerülnek automatikusan visszahívásra. A hold piros szegéllyel jelenik meg, ha elhagyták.

Hogyan használhatom a holdamat?

Mi az a Szenzor Falanx, és hogyan működik?

Az érzékelő falanx lehetővé teszi, hogy bejárj bármelyik bolygót a hatótávolságon belül (a hatótávolság [(a falanx szintje)² - 1] naprendszer). Ez azt jelenti, hogy a 2. szint lefedi a rendszeredet, a 3-ast balra és a 3-ast jobbra. Amikor beolvassz egy bolygót, egy felugró ablakban megjelenik az összes oda és onnan érkező flotta, hasonlóan a játékos áttekintő képernyőjéhez, megadva a pontos érkezési időket és a flotta összetételét. Ennek az az előnye, hogy a játékos beolvashatja a bolygódat, láthatja a flottáját egy küldetés alatt, és meghatározhatja, hogy a flottája 2 másodperccel később érkezzen meg a bolygódra, ez azt jelenti, hogy biztosan el fogja pusztítani azt. Ezért létfontosságú elkerülni a phalanx hatótávolságát. Minden szenzoros phalanxszal végzett beolvasás 5000 deutériumba kerül.

Mit lát a phalanx?

Ha a kiindulási bolygót vagy a célbolygót szkenneled:
- Támadó küldetésben lévő flották (ACS is)
- Szállító küldetésben lévő flották
- Kémkedési küldetésben lévő flották
- Várakozó küldetésben lévő flották (ACS)

Ha a kiindulási bolygót szkenneled:

- Aratásban lévő flották
- Hold felé tartó flották, kivéve a bevetést
- Minden küldetésből visszahívott flották, kivéve a bevetést
- Holdpusztító küldetésben lévő flották
- Kolonizációs küldetésben lévő flották
- Küldetésből visszatérő flották

Ha a célbolygót szkenneled:

- Bevetésben lévő flották
- A bejövő küldetések és a bolygóra visszatérő küldetések is láthatók (kivéve a visszahívott bevetést)

Mit nem lát a phalanx?

Ha a kiindulási bolygót szkenneled:
- Bevetésben lévő flották
- Bevetési küldetésből visszahívott flották

Ha a célbolygót szkenneled:

- Bevetési küldetésből visszahívott flották
- Bejövő bevetésben lévő flották

Különleges megjegyzés: a kiindulási bolygó szkennelésekor csak a visszatérési időt látod. Ha a célbolygót szkenneled, csak az érkezési időt látod.
A holdat vagy a törmelékmezőt nem tudod falangálni!

Néhány dolog, amire figyelni kell a falanx használatakor:

- nyomd meg a falanxot többször a támadás megindítása előtt
- Amikor megpróbálod időzíteni a támadásodat, gondosan válaszd meg az időt. 2-3 másodperces késés is lehetséges
- Amikor egy telepítési küldetést visszahívnak, az eltűnik a falanxodból
- Az (i I) [= űr] tulajdonában lévő bolygók falanxolhatók
- Amikor a célbolygót falanxolod, látod a flotta megérkezéséig hátralévő időt
- Amikor a kiindulóbolygót falanxolod, látod a flotta visszatéréséig hátralévő időt, de nem azt, hogy mikor érkezik meg a célponthoz - ebben az esetben a teljes repülési idő jelenik meg!

Mik azok az ugrókapuk és mit csinálnak?

Az ugrókapuk drága épületek, amelyeket holdakra lehet építeni. Legalább KÉT ugrókapura (és így KÉT holdra) van szükség ahhoz, hogy működjenek. 60 percenként egyszer (egy standard 1x univerzumban 30 perc egy 2x, 15 perc egy 4x és így tovább) egy tetszőleges számú hajóból álló flottát küldhetsz a két ugrókapu között TELJESEN ingyenesen. Az ugrókapu utazása azonnali. Csak két olyan ugrókapu között küldhetsz flottát, amelyek a TE tulajdonodban vannak.

Az 5.6.2-es verzió óta lehetőség van az ugrókapu fejlesztésére, ezért a lehűlési idő csökken a meglévő fejlesztések számától függően.