Galaxis alapok
Galaxis
Minden univerzumban számos galaxis található . Hagyományosan minden univerzum kilenc galaxist tartalmazott. Az újabb univerzumokban azonban ez a szám változik, némelyikben akár négy vagy öt is lehet.
Minden galaxis 499 naprendszert tartalmaz. Bármely koordinátarendszer első száma a galaxisra vonatkozik.
Minden naprendszer 15 helyet tartalmaz a bolygók számára , plusz egy nem kolonizálható helyet, a Világűrt . Minden bolygón lehet törmelékmező és/vagy hold . Ez összesen 67 365 lehetséges bolygóhelyet tesz lehetővé egy kilenc galaxissal rendelkező univerzumban.
Minden galaxis 20 000 egység távolságra van a következő és az előző számozott galaxistól.
Néhány univerzum kör alakú. Ez azt jelenti, hogy az utolsó galaxis olyan közel van az első galaxishoz, mint a második galaxis.
Annak érdekében, hogy áttekintést kapjanak a teljes rendszerről és a játékosok helyéről, a közösség felhasználói projekteket hozott létre, mint például az ogame.gamestats.org , ahol bárki hozzájárulhat egy hatalmas térkép létrehozásához.
Naprendszer
Az univerzum másodlagos felosztása . Minden galaxis 499 rendszert tartalmaz. Bármely koordinátarendszer második száma azt a rendszert jelöli, amelyben a bolygó található. A galaxis nézet használatakor egyszerre egy rendszert tekinthet meg.
Minden rendszer 15 bolygóból áll , amelyek lehetnek gyarmatosítottak vagy nem, valamint egy világűrbeli helyből.
Egy rendszer és bolygóinak kinézete 40 rendszerenként ismétlődik. Pl. a 2:40:8 bolygó úgy néz ki, mint a 2:80:8 bolygó, a 2:80:2 pedig úgy, mint a 2:120:2 bolygó. De ez nem ugyanaz a 2:180:2 esetében, mert az alaphelyzetbe állítja magát.
A naprendszerek fokozatosan távolodnak egymástól egy galaxisban. A 2:12-es rendszer például közelebb van a 2:1-hez, mint a 2:45-höz. És minél távolabb vannak egymástól, annál tovább tart egy flotta eljutása egyik helyről a másikra. Egy kör alakú univerzumban azonban a galaxisok is kör alakúak. Ez azt jelenti, hogy az utolsó rendszer olyan közel van az elsőhöz, mint a második. Például a 2:499 olyan közel van a 2:1-hez, mint a 2:2, és így tovább.
Koordináták
A koordináták (vagy coords ) olyan számok, amelyek meghatározzák a játékos bolygójának helyét az univerzumban . A koordinátákat [x:yyy:zz] formában adjuk meg, ahol "x" a galaxist , "yyy" a naprendszert a galaxisban, "zz" pedig a bolygó helyzetét a naprendszeren belül jelöli.
A játékosoknak nem szabad elfelejteniük, hogy a koordináták megadása szigorúan tilos a fórumokon és a hivatalos IRC csatornákon , bár természetesen nem tilos privát beszélgetésekben, például privát üzenetekben vagy lekérdezésekben.
Bolygó
A bolygók a birodalmad alapjai. A játékot eggyel kezded (a szülőbolygóddal ), és később többet is gyarmatosíthatsz belőlük ( kolóniákat ).
Bányákat és egyéb építményeket építenek a bolygóitokon.
Ezeken a bolygókon építed fel és állomásoztatod a flottádat , valamint támadod (más néven raidelsz ) más játékosok bolygóit. A harc a bolygókon zajlik (az űrben nincsenek harcok).
A bolygók méretét mezőkben mérik . A mezők száma egy bolygón elsősorban a Naprendszerben elfoglalt helyétől függ .
A kezdeti "alap" bolygón kívüli bolygókat a bolygók tulajdonosai bármikor elpusztíthatják. Egy játékos ezt akkor teheti meg, ha az adott bolygón nincs elegendő mező a megfelelő fejlesztéshez (általában 200 mező körüli érték tekinthető optimálisnak). Előfordul, hogy kolóniákat hoznak létre meghatározott célokra, majd később elpusztítják, hogy máshová helyezzék át őket. Végül, az 1.0-s verzió újratervezése előtt szigorúan 9 bolygóra korlátozták játékosonként a játékot, így ha egy már meglévő játékosnak szüksége volt egy újabbra, akkor el kellett pusztítania egy korábbit.
Bizonyos körülmények között egy holdat hozzáadhatnak egy bolygóhoz. Ha egy bolygót a tulajdonosa elpusztít, a hold is elveszik.
70 különböző bolygóskinézet létezik: típusonként 10. Egy bolygóskinézet mindig ugyanolyan holdkinézetű.