Épületek
Az idők kezdete óta az épületek adják meg a fiókod alapjait, mert létfontosságú infrastruktúrát biztosítanak neked. A legtöbbjük további épületekhez, kutatásokhoz, hajókhoz vagy védelmi építményekhez kapcsolódik, amelyek nélkül nem tudsz előrelépni. Az épületeket két csoportra oszthatjuk: erőforrásokra és létesítményekre. Az erőforrások közé tartoznak a bányák, tárolók és energiatermelők; minden más épület létesítménynek számít. A létesítményeken belül is van egy kisebb megosztás, mert egyesek csak bolygón, mások pedig holdon épülhetnek.
Természeti erőforrások
OGame-ben három különböző erőforrás termelhető:
Építési rendelkezésre állás
A létesítmények olyan épületek, amelyek nem befolyásolják az erőforrás-termelést, de fontosak hajóépítéshez vagy új technológiák kutatásához. Mint említettük, bizonyos létesítmények csak a bolygón vagy a holdon építhetők meg. Tipikus holdépületek a Holdbázis, az Ugráskapu és a Szenzorfalanx. Csak a bolygó számára elérhető épületek a kutatólaboratórium, a Szövetségi raktár, a rakétasiló, a Nanitgyár és a Terraformer. A Robotgyár és a Hajógyár az egyetlen olyan épület, amely holdokon és bolygókon egyaránt megépíthető.
Erőforrásokat és energiát a következő épületek állítanak elő:
Fémbánya
A fém a kutatások és az épületek, hajók és védelmi egységek építésének fő forrása. Ez alól kivételt képeznek a napelemes műholdak, a kémszondák, az energiatechnológia, a hiperűrtechnológia, a számítástechnika és a graviton technológia. Ha még nincs fémbányád, akkor óránként 30 egységet fog termelni (normál univerzumokban). A sebességi univerzumokban az alapösszeg magasabb, a sebességtényezőtől függően.
Kristálybánya
A kristály az elektronikus alkatrészek és ötvözetek fő forrása. Ez szintén kulcsfontosságú az épületek, hajók és védelmi építmények kutatása és építése során. Ez alól kivételt képeznek a rakétavetők, a fémtárolók, az égéshajtású hajtások, a Graviton technológia és a páncéltechnológia. Ha egy bolygón nincs kristálybánya, akkor óránként 15 egységnyi alapmennyiség keletkezik, a gyorsuniverzumokban pedig ennek megfelelően több.
Deutérium Szűrőállomás
A deutérium (más néven nehézhidrogén vagy nehézvíz) egy hidrogénatom egy további neutronnal, és kiválóan alkalmas hajók üzemanyagaként a magas energiahozam és a deutérium-deutérium és a deutérium-trícium fúziós reakciók könnyű beindulása miatt. A deutérium molekulatömege miatt található meg a mélytengerben.
A deutérium hidegebb környezetben nagyobb mennyiségben van jelen. A napsugárzás hiánya miatt minél távolabb van egy bolygó a Naptól, annál nagyobb mennyiségű deutérium található rajta, így a hideg, külső bolygók jobb célpontot jelentenek az ilyen típusú épületek elhelyezéséhez.
Fúziós reaktor
A fúziós reaktorok olyan épületek , amelyeket a kibányászott deutérium energiává alakítására használnak . A fúziós reaktorok különösen hatékonyak a hidegebb bolygókon a kiegészítő energiatermelésben , ahol a napkollektorok kevesebb energiát, a Deutérium Szűrőállomások pedig több deutériumot termelnek.
A hatékonyság az Energiatechnológia szintjével, valamint a saját szintjével együtt nő, így a Fúziós Reaktor kevésbé hatékony a kisebb játékosok számára, de komoly alternatív energiaforrást jelent a nagyobbak számára.
Építésének követelménye a 3. szintű energiatechnológia és egy 5. szintű Deutérium Szűrőállomások a relatív bolygón. Minél magasabb az energiakutatás szintje, annál több energiát állítanak elő.
Naperőmű
Minden bánya működéséhez energiára van szükség, amelyet elsősorban a Naperőmű állít elő. Minden rendszer rendelkezik 1–15. minél közelebb van az 1. réshez, annál nagyobb a Naperőmű teljesítménye.
Termelés
Erergy = [20×Level×1.1Level]
Fém raktár
A fém raktár építmények hatalmas tárolókapacitást biztosítanak a fémbányákból származó nyers, feldolgozatlan fém számára. Minél magasabb a szint, annál több fémet lehet tárolni. Amint a kapacitás kimerül, a fémbányák már nem tudnak több fémet kitermelni. A tárolókapacitás az Erőforrások oldalra kattintva tekinthető meg, vagy a következő képlettel számítható ki:
Megjegyzés: A kezdeti erőforráskorlát 10 000. Az első tároló 1000 fémbe kerül, és a limitet 20 000-re, a másodikat 40 000-re és így tovább növeli.
Kristálytároló
A Kristálytároló egy olyan létesítmény, amely a bányáidból származó feldolgozatlan kristályokat tárolja.
Miután a kapacitás felhasználásra került, a kristálybányák már nem gyűjthetnek több kristályt. A tárolókapacitás megtekinthető az erőforrások oldalra kattintva, a részletes leírás megtekintéséhez kattintson az épületek oldalán a nevére, vagy a következő képlettel számítható ki:
A kezdeti erőforráskorlát 10 000. Az első tároló ára 1 000 fém és 500 kristály, és a limitet 20 000-re, a másodikét 40 000-re és így tovább növeli. A képlet
Deutérium tartály
A Deutérium Tartály a fel nem használt deutériumot tárolja .
A tartály kapacitása megtekinthető az erőforrások oldalon, a részletes leírás megtekinthető az épületek oldalán a nevére kattintva, vagy a következő képlettel számítható ki: TartályKapacitás = 100,000+50,000×[1.6level-1]
Megjegyzés: Az új univerzumok sokat változtattak a szabályokon. Ezekben az univerzumokban a kezdeti erőforráslimit 10 000. Az első tank 1 000 fémbe és 1 000 kristályba kerül, és a limitet 20 000-re, a második 40 000-re és így tovább növeli.
Bolygólétesítmények
Ezek követelményként szolgálnak más épületekhez, kutatásokhoz, hajókhoz vagy védelmi építményekhez.
Robotgyár
A Robotikagyárak csökkentik az épületek építési idejét, de nem csökkentik a kutatási vagy védelmi építmények építési idejét. Az építéshez szükséges alapidőt el kell osztani (1 + a Robotikagyár szintje)-vel.
A Robotikagyáraknak kisebb a hatásuk a magasabb szintű fejlesztéseknél. Például egy robotikagyár első szintje a felére csökkenti a termelési időt, de a kilencedik szint csak a nyolcadik szint 1/10-ével. Ha egy épület felépítése 1 órát vesz igénybe a robotikagyár megépítése előtt, akkor a gyár megépítése után 30 percig fog tartani, de ha egy épület felépítése 1 órát vesz igénybe egy 8. szintű robotikagyárral, akkor a 9. szintű gyárfejlesztés után 54 percig fog tartani. Ezért ritkán érdemes a Robotikagyárat 10. szint fölé fejleszteni.
Amikor a gyáradat 10. szintre fejleszted, (feltételezve, hogy a számítástechnika 10. szintjén kutattál) képes leszel Nanit Gyárat építeni . Sok OGame játékos a Nanit Gyárakat részesíti előnyben, mivel minden szint a felére csökkenti az épületek, a flotta és a védelem termelési idejét. A Nanit Gyáraknak azonban magas az alapköltségük, így csak a játék későbbi szakaszában engedheted meg magadnak.
Néhány játékos úgy dönt, hogy a nanitok ésszerű szintre történő felépítése után részben vagy teljesen lebontja a robotikagyárat, és szabadít fel mezőket. Bár ez a szabályokon belül van, lehetetlenné teszi a nanitok jövőbeni fejlesztését, és meghosszabbítja az építési időt is, sokszorosára növelve azt.(1+Robotgyárszint)ha a gyárat teljesen lebontanák.
A Robotgyár ára minden szinten megduplázódik. Az alapköltség 400 fém, 120 kristály és 200 deutérium.
Hajógyár
A Hajógyár felelős az összes hajó és védelmi építmény építéséért. A Hajógyár és a Nanitgyár szintje hatással van a hajók építési idejére és a védelemre .
A gyártás lemondása vagy a gyártási sor átütemezése/módosítása egyelőre nem lehetséges.
Kutatólaboratórium
A Kutatólaboratóriumban kutatásokat végezhetsz . A Kutatólaboratórium minden szintje gyorsabb kutatási időt tesz lehetővé.
A Kutatólaboratórium legtöbb szintje (a 12. szintig) lehetővé teszi új technológiák kutatását.
Több kutatólaboratórium megléte több kolónián nem teszi lehetővé több technológia egyidejű kutatását: továbbra is csak egy kutatást végezhetsz egyszerre. Az Intergalaktikus Kutatóhálózattal több bolygón található kutatólaboratóriumok összekapcsolhatók, így sokkal gyorsabban tudnak új technológiákat kutatni (de továbbra is csak egyetlen kutatást végezhetnek egyszerre). Néhány játékos szereti, ha minden bolygón magas szintű kutatólaboratóriumok vannak, de ez nagyon költséges lehet, és még az IRN használata is drága lehet, például az 5. szintű IRN 3,84 millió fémbe , 6,4 millió kristályba és 2,56 millió deutériumba kerül .
Lehetséges egy technológia kutatását megszakítani. Amikor megszakítják, a bolygóról kivont erőforrások visszakerülnek. Ez jó módszer lehet az erőforrások megtakarítására. Az erőforrásokat a zsákmánytól meg lehet menteni, ha először elindítunk egy kutatást, majd megszakítjuk, amikor a veszély elmúlt.
A kutatólaboratórium építési költségei minden szinten megduplázódnak, bár az egyes technológiák költségei eltérnek a kutatólaboratórium és más technológiák költségeitől.
Szövetségi Állomás
Egy Szövetségi Raktárban a baráti flotta feltölthető a deutériummal , így a bolygódon maradhatnak. Ez az épület csak azokban az univerzumokban érhető el, ahol a Szövetségi Harci Rendszer engedélyezve van.
A Szövetségi Állomás lehetővé teszi baráti flották támogatását, hogy azok egy ideig a bolygódon állomásozhassanak. A raktár képes támogató rakétát indítani, amely deutériumot szállít a pályára állított flottának. A deutérium mennyisége 20 000 deutérium minden Szövetségi Raktárszinthez.
Egy flotta általában legfeljebb 32 órát tud fenntartani. Minden alkalommal, amikor támogató rakétát indítasz, a flotta a deutérium felhasználásával hosszabb ideig pályán maradhat (lásd a táblázatot a deutérium felhasználási arányairól). Mivel a nagyobb raktárak több deutériumot tudnak kibocsátani a támogató rakétákban, nagyobb flottákat is képesek fenntartani.
Rakétasiló
A Rakétasiló egy olyan épület, amely rakétákat indít és tárol. Egy 2. szintű Rakétasiló szükséges az antiballisztikus rakéták (ABM) építéséhez, és egy 4. szintű Rakétasiló a bolygóközi rakéták (IPB) építésének megkezdéséhez . A rakétasiló minden szintjéhez további 10 rakétahely válik elérhetővé. Egy antiballisztikus rakéta 1 helyet foglal el, míg egy bolygóközi rakéta 2-t. Például egy 4. szintű Rakétasiló (amely 40 hellyel rendelkezik) 40 antiballisztikus rakétát vagy 20 bolygóközi rakétát (vagy a kettő bármilyen keverékét) tárolhat.
Mind az IPM-ek, mind az AB-k ugyanúgy lebonthatók , mint az épületek, ha az épületek részben a Rakétasilóra kattintunk. Ez azonnal megtörténik és ingyenes.
Ebből következik, hogy ha egy játékosnak tele van antiballisztikus rakétákkal teli silója, akkor a Rakétasislójának szintjének kétszeresére + 1-re lesz szüksége ahhoz, hogy elegendő bolygóközi rakétát építsen a védelem károsítására. Ez elég gyorsan megfizethetetlenül drága lesz. Ennek a korlátozásnak az egyik megkerülésére az, hogy több bolygóról vagy játékosról küldjük ki az antiballisztikus rakétákat.
Az IPM-ek felhasználhatók a hold védelmének megsemmisítésére, és a bolygóról származó ABM-ek ezekben az esetekben megvédik a Holdat .
Nanitgyár
A Nanite Factory nanoméretű robotokat gyárt, amelyeket a robotika technológia legnagyobb vívmányának tartanak. Ezek képesek jelentősen felgyorsítani az épületek, védelmi építmények és hajók építését.
Játékbeli szempontból a Nanita Gyár minden egyes fejlesztett szinttel a felére csökkenti az összes épület , hajó és védelem építési idejét . Így ez az egyetlen épület, amelynek fejlesztése – feltételezve, hogy a robotika szintjét nem módosítod a 10. szint fölé – mindig ugyanannyi időt vesz igénybe (~55 óra).
A gyár fejlesztése az alacsonyabb szinteken hasznos a termelési idő drasztikus csökkentése érdekében. Azonban ne feledd, hogy a védelmi struktúrák és a hajók építése soha nem tart tovább, így a termelési idő csökkenése minden egyes következő szinten kisebb. Például: Egy hajó, amelynek építése 1 órát vesz igénybe, az egyik szint után 30 perccel, a következő után 15-tel, és azután már csak 7 és félrel csökken. Eközben magának a gyárnak a költsége minden szinten megduplázódik. Mivel azonban egy bánya építési ideje minden szinten megduplázódik, jó ötlet lehet a gyárat időnként fejleszteni, ha magas szintű bányákat szeretnél építeni.
A Nanita Gyár fejlesztése közben nem építhetsz hajókat vagy védelmet.
Terraformer
A Terraformáló egy épület, amely növeli a bolygódon lévő mezőket, így több építményt építhetsz, amikor a bolygód megtelik. Minden terraformáló szinttel 5 további üres mezőt kapsz használatra, és minden páros szinten egyet, amelyek közül az egyiket a terraformáló foglalja el. Fontos megjegyezni, hogy a védelmi építmények, mint például a rakétavetők , nem foglalnak el helyet a bolygódon. A legnagyobb bolygók a 7., 8. és 9. helyen találhatók. Csak a játék későbbi szakaszában van rájuk szükség.
A terraformáló szintek építéséhez fokozatosan több energia szükséges; azonban, a Graviton Technológiához hasonlóan , nincs szükséged a rendelkezésre álló energiára, elég, ha képes vagy ennyi energiát termelni az építés megkezdéséhez. Miután elkezdtél építeni egy bizonyos szintet, az építés akkor is befejeződik, ha a napkollektoraid megsemmisülnek. Így hagyhatod, hogy egy szövetségesed elpusztítsa őket, hogy visszanyerd az erőforrásokat a törmelékmezőjükből.
Mivel a magas Terraformáló szintek energiaigényét éppenhogy meghaladják a Graviton Technológiájúak, itt szinergiát hozhatsz létre: miután sikerült befejezned a Graviton Technológia kutatását, és a szükséges ideig biztonságban tudod tartani a napelemes műholdaidat (például elegendő védelemmel), akkor az energiát felhasználhatod a Terraformálód 9. szintű megépítéséhez. Valószínűleg soha többé nem lesz szükséged ennyi napelemes műholdat építeni.
Miután megépült, egy Terraformert soha nem lehet szétbontani, és ez az egyetlen olyan szerkezet, amelynek építéséhez nem szükséges fém.
A plusz mezők száma=[5.5×(Terraformer szint)]
Űrdokk
Az Űrdokk egy bolygókiegészítő, amely lehetővé teszi egy elpusztult flotta bizonyos százalékának visszaszerzését egy nagyszabású csata (>150 000 megsemmisített egység) után a bolygó vagy annak holdja felett. A csata után roncsmező alakul ki, és az űrdokk megkezdheti a helyreállítási folyamatot, hacsak nem telt el 3 nap, ekkor a roncsok elégnek.
A támadásból származó roncsokat ( csak Általános osztályban) nem lehet újra szolgálatba állítani, amíg a támadó flotta, amelyből származtak, vissza nem tért.
Egy alacsony szintű Űrdokk megépítése nagyon kevés erőforrást igényel (200 fém, 50 deutérium és 50 energia az 1. szinthez), és nem foglal helyet a bolygón (mivel pályán van).
Egy Űrdokk ára minden szinttel ötszörösére nő:
A teljes javításra kerülő flotta százalékos aránya
% a DF/-hez képest.
| Űrdokk szint | 30% | 40% | 50% | 60% | 70% |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 31,50% | 27,00% | 22,50% | 18,00% | 18,00% |
| 2 | 33,60% | 28,80% | 24,00% | 19,20% | 14,40% |
| 3 | 34,30% | 29,40% | 24,50% | 19,60% | 14,70% |
| 4 | 35,00% | 30,00% | 25,00% | 20,00% | 15,00% |
Hold létesítmények
A Robot gyár és Hajógyár mellett a Hold létesítmények a következőket is kínálják:
Holdbázis
Ezt a szerkezetet csak holdra lehet építeni. Több épülethelyet kell szerezni, mivel egy hold kezdetben csak egy mezőből áll. Holdbázis szintenként további 3 mezőt fejlesztettek ki. A Hold bázis 1 szint követelménye a Érzékelő falanx és a Ugró kapu számára.
Érzékelő Phalanx
A csak holdra építhető Szenzor Falanx a játék egyik leghasznosabb épülete . A Falanx segítségével egy bolygót 5000 deutériumért lehet átvizsgálni . A bolygó felé repülő flották megjelennek, a hajóik összetételével és az érkezési idejükkel együtt (vegye figyelembe, hogy a flották által szállított erőforrások nem láthatók). Ez lehetővé teszi a játékos számára, hogy a flottáját olyan támadásra küldje, amely néhány másodperccel a célflotta visszatérése után érkezzen meg, így nem marad elég idő a megmentésére . Fontos megjegyezni, hogy a holdakat nem lehet átvizsgálni Szenzor Falanxszal a légkör hiánya miatt.
A Szenzor Falanxok hasznosak egy másik játékos támadásakor is. Egy másik játékos támadásakor a megtámadott személy láthatja a támadó flotta közeledtét. Gyakran a megtámadott személy " nindzsázza " a támadót: egy jelentős flottát mozgat a célponthoz, hogy az másodpercekkel a támadó flotta előtt érkezzen meg, elpusztítva azt, és a támadó flottáját törmelékké változtatva. A Szenzor Falanx segítségével a támadó ellenőrizheti, hogy a célpont mozgat-e egy flottát a támadó flotta "nindzsázására" való kísérletként, és a támadó ezután dönthet úgy, hogy lefújja a támadást, ha szükséges.
Mielőtt új területre helyeznéd a flottádat, fontos, hogy tisztában legyél a közeli holdakkal. Más phalanxok hatótávolságát a holdaik vizsgálatával állapíthatod meg . Meg kell jegyezni, hogy amikor egy másik játékos szenzoros phalanxot küld feléd, nincs játékbeli üzenet vagy bármilyen üzenet erről. Az egyetlen módja annak, hogy megállapítsd, hogy szenzoros phalanxot kaptál, az, ha másodperceken belül a saját flottád visszatérése után egy támadó flottát látsz feléd közeledni. A szenzoros phalanxok információt adnak a flotta eredetéről, méretéről, arról, hogy merre tart, mennyi időbe telik odaérni, és mikor ér vissza. Ha csak egy olyan flottát látsz, amely már teljesítette a küldetését, akkor nem láthatod a flotta összetételét. Ebben az értelemben elkerülheted a szenzoros phalanxokat, ha a flottádat egy holdon állomásoztatod, majd onnan mented el a flottádat (pl. egy törmelékmezőre ). Ahogy fentebb említettük, a holdakat nem lehet szkennelni; Tehát, ha egy játékosnak legalább két holdja van, akkor az egyik holdról a másikra átvitt flottamentés a legbiztonságosabb, és semmilyen módon nem észlelhető.
Az Életformák frissítése után a Szenzor Falanx mostantól látja az egyes flották leglassabb hajójának sebességét.
Ugrókapu
Az ugrókapukon keresztül hatalmas flották képesek időveszteség nélkül "teleportálni" egy másik ugrókapuval rendelkező holdra. Minél nagyobb az ugrókapu szintje, annál kevesebbet kell várni a következő ugrással. Régebben a töltési időt max. 10 percig lehetett csökkenteni, ami egy x7 vagy x8 szervernél már első szinten kimaxolta a maximális töltésidőt. Ezt a hibát úgy orvosolták, hogy a 10 perces korlátot kiszedték, de a töltésidő a 9. szint után nem csökken tovább. A várakozási időket az alábbi tábla mutatja, további sorokért kattints ide. Mivel az ugrókapu fizikailag a hold körül kering, ezért a fejlesztése nem foglalja a helyet a többi épület elől. Nyersanyag nem szállítható az ugrókapuval.