X

Védelem

A védelmi építmények a bolygó ellenséges támadásoktól való védelmére épültek. Mivel a bolygó felszínéhez vannak rögzítve, a védelem nem mozgatható és nem is eltávolítható a flották számára , így nem használható portyázásra .

Három fő védekezési típus létezik: tornyok, rakéták és pajzskupolák. A tornyok ágyúkat vagy lövedékeket biztosítanak a betolakodók hajóinak kilövésére. Általában alacsony páncélzattal és árnyékolással rendelkeznek. A pajzskupolák azonban nagy ellenállást biztosítanak a támadásokkal szemben, így sokkal több sebzést tudnak elnyelni, és extra időt adnak a tornyoknak és a védekező flottáknak a tüzelésre. A rakéták használhatók a játékosok védelmének támadására, de a közeledő rakéták elleni védekezésre is. A bolygódra kilőtt bolygóközi rakétákat antiballisztikus rakétákkal lehet blokkolni .

Harc után minden védelmi építmény 70% eséllyel épül újjá ingyen, kivéve, ha egy bolygóközi rakéta pusztította el (ebben az esetben nincs esélye). A védekező flottád azonban nem épül újjá. A védekező és a támadó flotta megsemmisített hajói törmelékmezőt alkotnak . Egy újrahasznosító felveheti a törmelékforrásokat, és hozzáadhatja azokat a saját erőforráskupalaidhoz.

Az építéshez szükséges alapidő a védelemhez szükséges fém és kristály mennyiségétől függ . Az építési időt egyébként csak a Hajógyárak és a Nanitgyárak csökkentik .

\[\text{Time (hours)} = \frac{Metal + Crystal}{2500 \times (1 + \text{Shipyard level}) \times 2^{\text{Nanite Factory level}}}\]

Az épületekkel és a kutatással ellentétben a védelem termelését nem lehet visszavonni (ez a hajók esetében is így van ). Miután az erőforrásokat felhasználtuk egy védelem építéséhez, azokat soha többé nem lehet visszaszerezni.

Azonban az épületekkel ellentétben a védelem nem foglal el mezőt. Ez azt jelenti, hogy annyi védelmet építhetsz, amennyit csak szeretnél, feltéve, hogy rendelkezel a szükséges erőforrásokkal.

Stratégiák

A védelmi stratégiák listáját.

Előnyök

  • Egy jó védelem védelmet nyújt, és lehetővé teszi az erőforrások és a flotta felépítését .
  • Harc után minden egyes megsemmisített védelmi építménynek 70% esélye van arra, hogy automatikusan és ingyenesen újjáépüljön.
  • A védelemnek NINCS hatása a fejlett mezők számára bármely bolygón.
  • A védelem általában sokkal erősebb, mint a hajók ugyanannyi erőforrásért, nem számítva a gyors tüzelést.
  • A védekezés lehetővé teszi, hogy kevesebb időt tölts a számítógép előtt, miközben továbbra is versenyképes gazdasági növekedési ütemet tartasz fenn. Más szóval, a teknősök képesek egy nyugodtabb játékstílust folytatni.
  • A védelmeket NORMÁL esetben nem lehet törmelékmezőkké (DF) alakítani, kivéve, ha olyan univerzumon játszol, ahol speciális szabályok vannak érvényben, például a "Törmelék elleni védekezés", mint például a "Hydra", amely 30%-os törmelék elleni védekezést engedélyez.
  • Hátrányok

  • Az egymást követő támadási hullámok könnyen jelentéktelenné tehetik a védelmet.
  • Folyamatosan szükség van elegendő védelem kiépítésére, hogy megakadályozd a többi játékos növekvő flottáinak áttörését a védelemben. Azokban az univerzumokban, ahol a Szövetségi Harci Rendszer aktiválva van, ez még nehezebb.
  • Miután megépültek a védelmek, semmilyen módon nem járulnak hozzá a gazdaságodhoz. Nem hoznak erőforrásokat, és nem teszik lehetővé, hogy más bolygókat fosztogass nyersanyagokért, vagy más játékosok flottáit rombold le. Emiatt egy teknős lassabban gyarapszik a pontokban, mint egy flottatulajdonos , mivel a flottatulajdonos használja a flottáját, és gondoskodik arról, hogy más játékosok ne rombolják le azt.
  • Amikor a védelmed megsemmisül egy támadás során, elveszíted a beépítésükbe fektetett pontokat és erőforrásokat (Megjegyzés: van néhány Ogame.de univerzum, az Ogame.ba 10-es univerzuma és az Ogame.pl 39–40-es univerzumai, ahol a megsemmisült védelem a törmelékmező részévé válik , ebben az esetben nem lenne teljes erőforrásveszteség, de utána vadászni lehetne rájuk haszonszerzés céljából, mint a hajókra).
  • A védelem bizonyos részeit célzó rakéták gyorsan sebezhetővé tehetnek. A hatékonyság megőrzéséhez a nagy védelmi tömbök további költségeket igényelnek rakétasilók és antiballisztikus rakéták beszerzése érdekében.
  • Egy rendkívül elszánt játékos vagy játékosokból álló csoport akár egy hatalmas védelmet is képes teljesen megsemmisíteni bolygóközi rakéták hatalmas sortüzével, ami hatalmas pontveszteségeket okozhat a szerencsétlen célpont játékosnak.
  • Egy hozzáértő flottakezelő, aki flottamentés közben küldi ki erőforrásait, kevés védelemre van szüksége. Azonban mégis ki kell építenie egy kis mennyiségű védelmet, hogy megvédje az éjszakai termelését azáltal, hogy egy ilyen rajtaütést veszteségessé tesz, ha figyelembe vesszük a támadó veszteségeit. Ha nem teszi meg, az ellenségnek csak néhány nagy rakományt kell küldenie, hogy elszállítsa ezeket az erőforrásokat minden éjjel.
  • Kép leírása

    Rakéta kilövő

    A Rakéta kilövő az első és leggyengébb védelmi építmény , amit építhetsz. Később a játékban takarmányként használod őket a nagyobb védelmi építmények ( plazma tornyok , Gauss ágyúk stb.) védelmére. A játék elején nem annyira építik őket, mert a cirkálók gyors tüzelésűek ellenük . Később, amikor a Rombolók játékba kerülnek, többet építenek belőlük .

    A játékosoknak általában több Rakéta kilövőjük van, mint könnyű lézer , mert azok olcsóbbak, mivel a kristály értékesebb, mint a fém, és mert minél több kristályt költesz könnyű lézerekre, annál kevesebb marad Gauss és plazma ágyúkra.

    Kép leírása

    Könnyű lézer

    A könnyű lézer a második védekező építmény , amit a legtöbb játékos megépíthet. A játék minden szakaszában takarmányként használják , hasonlóan a Rakéta kilövőhöz , de több szempontból is jobb. Az összes hajó, amely gyorstüzeléssel rendelkezik a könnyű lézer ellen, viszonylag lassú. A könnyű lézerek fegyverereje is nagyobb, mint a Rakéta kilövőké. Bár a fegyvererejük csak 25%-kal nagyobb, a takarmány sokkal nagyobb számban épül, mint bármi más, és a különbség gyorsan meglehetősen jelentőssé válik.

    A játék korai és középső szakaszában a könnyű lézer jól szolgálnak majd takarmányként. 100 könnyű lézer elegendő 20 cirkáló elűzéséhez , míg 20 cirkáló 100 Rakéta kilövőt is megsemmisít.

    A könnyű lézer két hátránya, hogy a fém mellett kristályba is kerül, míg a Rakéta kilövők csak fémbe, és gyenge a Rombolók ellen .

    2:1:1 áraránynál a könnyű lézer fegyvererőnkénti költsége megegyezik az RL-ével, középen, 2,5:1,5:1 aránynál az LL 7,1%-os előnnyel rendelkezik, 3:2:1 túlsó végén az LL 11,1%-kal nagyobb fegyvererőt biztosít ugyanazon az áron.

    Kép leírása

    Nehéz lézer

    A Nehézlézer egy védekező szerkezet , amely a játék vége felé válik hasznosabbá. A könnyű lézerhez képest puszta erőt jelent . Azonban összességében kevesebb erőforrás-ereje van, és a hasonló dolgoknak gyorstüzelésük van ellene, így sokkal kevésbé használják. A rombolóknak nincs gyorstüzelésük ellene, és ez a tény önmagában bizonyos esetekben jobb támadóelemmé teheti , mint a könnyű lézer. Bár a rombolók lassúak és sok deutériumot használnak, ezért bizonyos játékosok kevésbé valószínű, hogy használják őket. A könnyű lézer minden más tekintetben jobb, így ez igazán a játékos személyes preferenciáján múlik.

    A Könnyű Vadászok elleni csatát mindig nehézlézerek nyerik meg. Ez arra kényszeríti az ellenfeleidet , hogy bombázókat használjanak , amelyeknek sokkal kisebb a tűzerejük, mint a Rombolóknak, és nem hatékonyak a flotta elleni harcban.

    Kép leírása

    Ionágyú

    Az Ionágyú egy védekező építmény, amely viszonylag magas pajzserejéről ismert . A játékbeli leírása ellenére nem "bénítja meg" a támadó ellenséges hajókat. A 7-es verzió óta az Ionágyú ára 5000 fém és 3000 kristály.

    Az ionágyúk építésének egyik oka, hogy csak a Bombázó és a Halálcsillag képes ellenük gyorstüzelésű lenni. Ez hasznossá teszi őket a játék későbbi szakaszában, amikor mindenhol cirkálók és rombolók vannak, készen arra, hogy széttépjék a rakéta kilövő és a könnyű lézer utánpótlását.

    Az Ionágyú gyorstüzelésű a Kaszás (2) ellen.

    Azt is vedd figyelembe, hogy az Ionágyú körönként akár 500 sebzést is képes elnyelni, ami a második legnagyobb pajzserő a Halálcsillag (amelynek 50 000 sebzése van) után, a rombolók és bombázók mellett. Ez nagyon hasznossá teszi cirkálók vagy nehézvadászok flottája ellen, mivel a támadások nagy részét a pajzsok eltérítik. 25 Ionágyú egy 150 könnyűvadászból álló flotta ellen közel 100%-os döntetlent eredményez, a támadó 65 vadászgépet veszít, ha a technikusok egyenlőek. Azonban minden legalább olyan erős hajó, mint egy csatahajó , átszakítja a pajzsokat és megsemmisíti a pajzs táplálékát. Ennek ellenére az Ionágyúk nagyon hasznos védekezés még kis számban is a játék közepén, mivel körönként nagy mennyiségű sebzést vonnak el és nyelnek el.

    Kép leírása

    Gauss-ágyú

    A Gauss-ágyú a második legerősebb védelmi építmény .

    A Gauss ágyúk hatékony korai védekezést jelentenek a játékban magas pajzs- és fegyvererejüknek köszönhetően, így képesek helytállni a cirkálók alapú flották ellen, ha nagy mennyiségű takarmány áll mögöttük . A Gauss ágyúk kevésbé vonzóak egy bolygó védelmének gerinceként, ahogy a játékosok feljebb lépnek a ranglétrán, mivel a Halálcsillagok gyors tüzet tudnak indítani ellenük. Ezzel szemben a Halálcsillagok minden csatakörben csak egyetlen plazma tornyot tudnak célba venni.

    Bár kevésbé hatékonyak a nagy hajók ellen, a Gauss ágyúk költséghatékonyabbak, mint a plazma tornyok. Egyetlen lövéssel képesek elpusztítani a nehézvadászokat ; egy ágyúhalmaz pedig jelentősen kevesebb erőforrásból képes nagy mennyiségű ellenséget elpusztítani.

    Kép leírása

    Plazma torony

    A Plazma Lövegtorony a játék legerősebb védelme . Meglehetősen drága, de megéri az árát. A Bomber az egyetlen hajó , amely gyorstüzelésű a Plazma Lövegtorony ellen. A Plazma Lövegtornyok azért is hasznosak, mert két találattal képesek elpusztítani a széles körben használt csatahajókat , elrettentve az azokat tartalmazó flották támadásait. 37 Plazma Löveg szükséges egy Halálcsillag elpusztításához , de arányosan több Gauss Ágyúra lenne szükség , mert minden alkalommal, amikor a Gauss tüzel, újra át kell haladnia a Halálcsillag pajzsán, míg a Plazma Tűz kevesebb toronyban koncentrálódik. Ezért a Plazma Lövegtornyok nagy száma valójában az egyetlen hatékony védelem a Halálcsillagok ellen. Soha nem szabad önmagában állnia egy védelmi rendszerben, hanem más, kisebb védelmi rendszerekkel kell kiegészíteni. A Plazma Lövegtorony képes megkerülni bármely, egy Cirkálónál kisebb vagy annál kisebb hajó pajzsát és hajótestét, egyetlen lövéssel elpusztítva azokat. Ez azt jelenti, hogy nagy mennyiségű plazma lövegtorony képes sok cirkálót elsöpörni, ami elriasztja ezeket a hajókat a rakéta kilövő gyorstüzelésére. Túlzásba viszi a harcot, ezért jobb, ha Gauss ágyúkkal (elpusztítja az ellenség táplálékát) és táplálékkal (sebzést szenved el) kísérik őket.

    Kép leírása

    Kis pajzskupola

    A Kis Pajzs Kupola egy magas pajzserővel rendelkező védekező építmény, amely takarmányként használható, és nagyobb esélyt ad a döntetlenre . Bolygónként csak egy kis és egy nagy pajzskupola létezhet. Leírásuk ellenére, és mivel "kupolának" nevezik őket, a kupolák nem kínálnak semmilyen átfogó védelmi képességet. Egyetlen takarmányegységként működnek. Ez nagymértékben korlátozza a hasznosságukat, még akkor is, ha sokkal jobb a Pajzserő-költség arányuk, mint bármely más védelmi mechanizmusnak. Néhány játékos soha nem veszi a fáradságot, hogy megépítse az egyetlen megengedett Kis Pajzs Kupolát, ehelyett inkább a forrásokat egy plazma torony megszerzésére takarékoskodik . Bár a játék korábbi szakaszában a játékosoknak érdemes lehet ezt használniuk, mivel előfordulhat, hogy a játékosnak nincsenek meg a plazma torony megépítéséhez szükséges kutatási vagy hajógyári szintjei. A pajzs növeli a döntetlenek esélyét, ha a támadó kis támadóerőt, például könnyű vadászgépeket használ.

    Továbbá egyetlen hajó sem rendelkezik gyorstüzelésű képességgel egy kis pajzskupola ellen. Ha egy bolygót gyakran támadnak gyorstüzelésű, nehézflottákkal rendelkező flották (halálcsillagok vagy bombázók), akkor két pajzskupola jelenléte "blokkoló tényezőként" szolgál a gyorstüzelés ellen az adott harci körben. Mire a játékban a gyorstüzelés problémává válik, a 10 000 fém- és kristályköltség elhanyagolható lesz.

    A „pattogási hatás” miatt egy Kis Kupola sebezhetetlen a rakományok tüzével szemben, így tökéletes védelem lehet egy bolygó könnyű farmolásának megakadályozására. Ne feledd, hogy egy kis számú könnyű vadászgép kísérete elpusztíthatja a kupolát.

    Kép leírása

    Nagy pajzskupola

    A Nagy Pajzskupola a Kis Pajzskupola erősebb változata . Ötször annyi erőforrásba kerül, és ötször akkora a Pajzsereje . Egy bolygón csak egy Nagy Pajzskupola és egy Kis Pajzskupola építhető. A leírásuk és a "kupola" elnevezésük ellenére a kupolák nem kínálnak semmilyen átfogó védelmi képességet. Egyetlen takarmányegységként működnek.

    Egyesek azzal érvelnének, hogy emiatt nem túl hatékonyak, és hogy az erőforrásokat inkább egy Plazma Lövegtoronyra kellene költeni . Ez azonban nem teljesen igaz. Semmi sem szól ellene a Gyorstüzelésnek , míg más, takarmányként használt védelem igen. A Nagy Pajzs Kupola általában egy körrel meghosszabbítja a harcot, sokszor az utolsó célpont, amelyet az összes támadó hajó célba vesz. Ez döntheti el a védő döntetlenjét és vereségét, így megspórolhatja a védő erőforrásait a támadott bolygón .

    Bármely 100-nál kevesebb tűzerővel rendelkező hajó a „pattogás” hatásának áldozata, tehát a Könnyű Vadászoknál erősebb hajókra van szükség ahhoz, hogy sebzést okozzon egy Nagy Pajzs Kupolának.
    A Könnyű Vadászok nem képesek áthatolni egy Nagy Pajzs Kupolán, kivéve, ha a támadó Fegyvertechnológiai szintje 10 szinttel magasabb, mint a védő Pajzstechnológiai szintjének kétszerese. A gyakorlatban ez soha nem történik meg, így egy Nagy Pajzs Kupola soha nem pusztul el, ha tiszta Könnyű Vadászok flottájával támadják.

    Továbbá egyetlen hajó sem rendelkezik gyorstüzelésű képességgel a Nagy Pajzskupola ellen. Ha egy bolygót gyakran támadnak gyorstüzelésű, nehézflottákkal rendelkező flották ( Halálcsillagok vagy Bombázók ), akkor két pajzskupola jelenléte "blokkolásként" szolgál a gyorstüzelés ellen az adott harci körben.

    Védelmi erődítmények

    Gyorstűz

    VédelemSzerkezeti integritásPajzserőFegyvererejeGyorsüzelés innen:
    VédelemSzerkezeti integritásPajzserőFegyvererejeBombázóCirkálóRombolóHalálcsillag
    Rakétavető2000208020100200
    Fénylézer20002510020010200
    Nehéz lézer80001002501000100
    Ionágyú8005001501000100
    Gauss-ágyú35000200110050050
    Plazma torony10000030030005000
    Kis pajzskupola20000200010000
    Nagy pajzskupola1000001000010000
    Antiballisztikus rakéta800011Nem alkalmazhatóNem alkalmazhatóNem alkalmazhatóNem alkalmazható
    Bolygóközi rakéta15000112000Nem alkalmazhatóNem alkalmazhatóNem alkalmazhatóNem alkalmazható

    Megjegyzendő, hogy az antiballisztikus rakéták (ABM-ek) szerkezeti integritása, pajzs ereje és fegyverek ereje nem játszik szerepet a játékmenetben. (A bolygóközi rakétákat (IPM-eket) a védekező egységek elleni rakétatámadásokban használják.)

    Megjegyzendő, hogy a táblázatban szereplő gyorstüzelés a hajó védekező erejét mutatja, nem pedig a hajóét.

    A védelem hatékonysága

    Védelem Alap Statisztikák Gyorsüzelés innen: Költségek Hatékonysági Mutatók
    Szerk. IntegritásPajzserőFegyvererőBombázóCirkálóRombolóHalálcsillagFémKristályDeutérium1000*Int/Költség1000*Pajzs/Költség1000*Fegyv/Költség
    Rakétavető2 0002080201002002 000--1 000,0010,0040,00
    Könnyű Lézer2 00025100200102001 500500-857,1410,7142,86
    Nehéz Lézer8 00010025010001006 0002 000-857,1410,7126,79
    Ionágyú8 00050015010001005 0003 000-800,0050,0015,00
    Gauss-ágyú35 0002001 1005005020 00015 0002 000700,004,0022,00
    Plazma Torony100 0003003 000500050 00050 00030 000480,001,4414,40
    Kis Pajzskupola20 0002 0001000010 00010 000-750,0075,000,04
    Nagy Pajzskupola100 00010 0001000050 00050 000-750,0075,000,01
    Antiballisztikus Rakéta8 00011N/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/A
    Bolygóközi Rakéta15 000112 000N/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/A

    Megjegyzendő, hogy ezek a számítások NEM veszik figyelembe a gyors tüzelést.

    Utoljára frissítve: