X

Általános alapelvek:

Légy naprakész a célpont kutatásaival: kémlelsz, majd felírod a kutatási pontjait, a játék későbbi szakaszában elég ennek az esetleges változását figyelni, így általában nem kell újabb kémmel megzavarni. Érdemes a leggyakrabban használt leglassabb hajók és leggyakoribb célkoordináták vonatkozásában kiírni a százalékokat, így nem kell sokat tökölnöd, amikor hirtelen akcióra kerül sor.

Ritkán kémlelj: sok kém sose jó, csak felkelti a célpont figyelmét és jobban fog figyelni. Esetekben én is elhalmozok valakit kémekkel, hogy a pontos szokásaival és reakcióival tisztában legyek, de ilyenkor sosem támadok. Legjobb, amikor hetek óta nem kapott tőled kémet a célpontod, így teljesen váratlanul éri a támadásod.

Legyél figyelmes és konzekvens: a jó megfigyelés és az ebből levont helyes következtetések képezik minden támadás alapját. Az Ogame rendszert épít a játékosok életében, szinte mindenki a munkájához, családjához és hobbijaihoz igazítja a játékbeli szokásait, ezeken pedig egy idő után nem változtat.

Továbbiak

DF Blind: Legtöbben a napközbeni rövid FS-ek alkalmával a holdhoz lőtt saját DF-re mennek ki (lassú szervereken akár éjszakára is), mert az a legolcsóbb. Egyszerű dolgod van: először figyelés, mikor lövi ki a flottát és mikor ér vissza. Ebből meglesz a százalékod a számoláshoz. Meghatározol két időpontod (min-max), ami között a DF-hez ér mindenképp, és a minimumra lősz neki DF-et (ha még nem lenne ott, hisz sokszor úgy is ki tud menni). Érdemes ezzel párhuzamosan egy kémkedést is indítani kevés szondával, így – ha on lesz közben – azt fogja hinni, hogy csak leestek a szondáid és nem számít a turpisságra. Innentől csak a DF eltűnését kell figyelni, majd amikor ez megtörténik, gyorsan felírni a pontos időt. Értelemszerűen ehhez hozzáadod a hazaút hosszát, amit a trashsim-be illesztett kémjelentés segítségével pontosan meg tudsz határozni. Én 2-3 secet rá szoktam hagyni a biztonság kedvéért, annyival több idő alatt se fog tudni menteni.

Holdrombolás: Mindenkinek más a bevált összetétel: van, aki 1 DS-sel is sikert arat, míg mások holdja 12x15 után se esik le (nemde, Havas?!:dash:) Alapok: a feltételezett telepítési célholdat kell rombolni, holdon nem lehet védelem (le kell előtte rakétáznod), maximum 6 kört küldhetsz (különben zúzás miatt bann), a holdrombolási esély pedig a hold méretétől nagyban függ. 8500 km átmérőnél kisebb hold esetén én 3-4-5-6-7-8 DS-t szoktam küldeni (magyarán így néz ki a 6 köröm egymás után), ennél nagyobbnál pedig 5-6-7-8-9-10 a bevált formula. Szokás a DS-ek mellé takarító flottát is időzíteni, ha esetleg védené valaki/ő saját magát, aminek a lassításával lehet trükközni, de ebbe most nem megyek bele bővebben. Alapvetően rombolni akkor mész, amikor offline az illető. Az egyes körök között érdemes 30 sec különbséget hagyni, hogy a sikeres rombolás esetén legyen időd visszahívni a további köröket.

Phalanx: Ha pukkant a hold és látod a telepített flottát, első dolgod legyen felírni a célidőt, majd beütni a kalkulátorba a hajók mennyiségét. Egyből számold ki a telepített flotta indítási idejét (célidőből kivonod a teljes út idejét), mert ez fontos lehet, ha időben érkezik a védő. Innentől folyamatosan online-nak kell lenned és szünet nélkül phalanxolni a védő bogyót. Ha hirtelen eltűnik a flotta, akkor abban a pár másodpercben visszahívta a telepítést. Aggodalomra nincs ok: felírod a fordítás időpontját, majd kiszámolod az indítás és a fordítás között eltelt időt, ez lesz a megtett út ideje. A fordítás idejéhez hozzáadod a megtett úthoz tartozó időt, így megkapod, mikorra fog visszaérni az induló holdra.

Pro tipp sikeres PH-hoz: mindig legyen több, mint elég deud! Egy óra alatt is már 20 millát simán el lehet kattogtatni. Az sem árt, ha valaki veled párhuzamosan segít phalanxolni.

Pro tipp sikeres PH ellen: ha leszedték a holdad és fordítanál, de félsz, hogy rászámolnak – kérd meg 8-10 barátodat, hogy egy előre megadott időpontban kezdjék el rámenősen kémlelni a bolygód, így szegény figyelő áttekintését jó eséllyel meg fogja zavarni a rengeteg kém. Ez szerintem határeset a szabályzat vonatkozó pontját illetően (mert áttekintést zavaró spam, de csak közvetett, hiszen közvetlenül téged céloznak), így javasolt GO-val egyeztetni, mielőtt kivitelezed.

Lebegtetés: egyik kedvenc támadási taktikám, mert olcsó és sokszor hatásos. A lebegtetést mindig átfogó megfigyelés kell, hogy megelőzze. Olyankor lehet alkalmazni, ha a védő rendszeresen az exp-ről/df-rő/kolózásról stb. hazatérő flottája után érkezik. Felismered a rendszert, majd a percesedésből becslést készítesz a visszatérő flotta idejére vonatkozóan, utána pedig a kiszámolt időpontra időzítesz. Csapódás előtt röviddel (flottasebességtől függően) nekiállsz párhuzamosan kémlelni és lassítani. Például 1 percet lassítasz és percenként küldesz egy kémet. Gyakorlat kell a kivitelezéshez, de mindenképp hasznos elsajátítani. Minden flottát a „végtelenségig” egy helyben lehet tartani, ha odafigyelsz arra a szabályra, hogy a lassítás a flottát a hátralévő idő maximum 30%-ával késleltetheti. Ha ezt túlléped, már nem fogsz tudni a kívánt százalékkal lassítani. Technikailag ez úgy néz ki, hogy ACS támadásba rakott flottához csatlakoztatsz alacsony százalékon nagy távolságról küldött kémszondát. Ezt utána egyből vissza is lehet hívni, hogy ne zavarja az áttekintést és foglalja a flottahelyet. Itt is érdemes előtte a kívánt százalékokkal kiszámítani azt az időminimumot, amit még le tudsz vele lassítani!

ACS támadás: nem csak a lassítás, illetve a szövetséges támadás miatt lehet hasznodra, hanem a visszatérődet is ezzel a funkcióval tudod bebiztosítani. Ha egy nagy célpontra repülsz időre (pl. leesett hold után a hazatérő flottára), érdemes a hajóidat több csapatban, változó százalékokkal csatlakoztatni az előre időzített ACS támadáshoz, így rendkívül megnehezítve az ellenséges szándékú topflottás dolgát, aki a sikeres csatád után hazakísérne.

Ninja: az evidens módszerek mellett a legütőképesebbnek azt gondolom, amikor első lépésként kolózol egy eldugott helyre, ahol egyből fel is húzod az ugrót, ill. átviszed a flottád. A csali holdon hagyj nyersit és kérd meg egy vállalkozó szellemű barátodat, hogy küldjön ACS védésbe egy közepes méretű flottát. A gyanútlan kémlelő csak a flottát és a nyersit fogja látni, azt nem, hogy valójában nem hozzád tartozik. Elindul rád, te pedig csapó előtt pár másodperccel ugrasz elé a fulloddal. Ezt még lassítással se lehet védeni, csak az univerzumok gyors átkattintgatásával és az eldugott bázis megtalálásával.

Csaták mechanikájáról bővebben itt olvashatsz:

Első körben most ennyivel kell beérnetek, sikeres deuégetést kívánok Mindenkinek!